top of page

Nye aktiviteter, nye muligheter!


På torsdag kastet vi oss med på en fellestrening i Rally-LP sammen med en liten gjeng fra Hamar og Omegn Hundeklubb. Vi møttes på Bokrustad og de som kan dette her satte opp bane og greier. Vi som strengt tatt aldri har vært særlig borti dette (unntatt en liten smakebit på briardsamlingen på Jevnaker i fjor) hadde selvsagt overhodet ingen tanker om hvordan dette skulle gjøres eller være, men vi kastet oss jo ut i det *ler*.

Både Willy og Yasmine fikk vært med gjennom banene som ble satt opp, helt uten at vi kunne noe som helst (jeg ante jo ikke hva de ulike skiltene betydde, men jeg så hva de andre gjorde da, og forsøkte å herme etter dem *fnis*), men med litt godbiter og armer og bein, så kom vi jo gjennom banene på et vis, og jeg tenkte at dette var jo egentlig litt morsomt - og noe som virker litt overkommelig å trene på også :D.

I dag bestemte jeg meg derfor for at vi kanskje skulle ha en aktivitetsdag her på Grønsvebakken (egentlig mest fordi det fristet lite å begi seg ut på tur på glatta) og trene på momenter. Ja, jeg har jo lært at det er lurt å trene momenter når man skal konkurrere i noe. Men hvilke momenter må man trene da tro? Jeg vet jo ikke engang hvilke øvelser som inngår i den laveste klassen.... men hva finner man vel ikke på det store internettet... Jeg fant da selvsagt skiltene for en slik klasse 1-bane, måtte tenke litt på hva de faktisk betydde, visualisere (ja, det er jo et sånt populært ord, det :D) hvordan øvelsen kanskje skulle se ut - og så tenke litt på hvilke momenter hundene må kunne for at vi skal få gjennomført øvelsen.

I dag ble det dermed trening på å sitte rett foran meg, komme inn på plass fra sitten foran - både på høyre og venstre side, både sitte, ligge og stå i ro mens jeg går rundt, innsitt på begge sider... og litt annet ymse :D. For Willy var det skikkelig skikkelig vanskelig å få til innkomst på plass på den gode, gamle måten, dvs å komme inn på min høyre side og gå rundt meg bak. Det er nesten helt umulig faktisk - og han forsøkte til og med å rygge nesten helt rundt meg og inn på plass *ler*. Han er litt søt da... Yasmine har skjønt at det faktisk går an å komme inn på plass på flere måter, så hun fikset det ganske bra :). Vi har sikkert litt mer å jobbe med da, men da må vi nok ha litt hjelp av de drevne damene - erfaringsmessig er det dumt å bare trene alene for da gjør man ofte veldig mye rart som man helst ikke bør gjøre.

Jeg tror kanskje vi har en plan... nå... så får vi se hvor lenge DEN varer *fnis*.


Featured Posts
Kom tilbake om en liten stund
Når innlegg er publisert, vil du se dem her.
Recent Posts
Search By Tags
Ingen tagger enda.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page